środa, 21 grudnia 2011

Notatnik Google a dokumenty Google

Dzisiaj przybliżę wam jedną z przydatnych usług zwanych Dokumenty Google. Na usługę tą natknąłem się korzystając z usługi Notatnik Google. To może najpierw przybliżmy tą usługę. Usługa ta umożliwiała korzystanie z sieciowego notatnika Google. Konto założyłem jakoś w tym roku i muszę przyznać że pomysł mi się spodobał. W usłudze zamieszczałem np. adresy katalogów stron, adresy systemów promocyjnych blogów itd.
Poniżej screen z usług:
Niestety widać nie było zbyt wielu chętnych na korzystanie z usługi (lub chciano tych od notatnika zapędzić do innej pracy ;). W każdym razie według informacji zamieszczonych na stronach Google notatnik przestał być rozwijany i wszystkie informacje zostały przeniesione do Dokumentów Google (w listopadzie 2011).
Tak więc znalazłem tam moje notatki w postaci dokumentu tekstowego.
Usługa ta umożliwia nam edycję i przechowywanie dokumentów na serwerach Googla.
Możemy się zdziwić ale w dokumentach Googla zobaczymy już dokumenty, które otwieraliście za pomocą podglądu poczty Gmail. Wszystkie dokumenty są bezpiecznie przechowywane i możemy je edytować online za pomocą udostępnionych narzędzi. Jest to bardzo przydatne jeśli potrzebujemy mieć szybki dostęp do narzędzi edycji lub po prostu chcemy mieć nasze dokumenty online. Możemy oczywiście stworzyć nowy dokument tekstowy, arkusz kalkulacyjny, prezentację, rysunek. Jak to działa w praktyce? Trzeba sprawdzić samemu ;)


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń